Sunday, 9 February 2014

Mudahnya Jentik Poket Pelanggan Dengan SMS (Siri 2)


Mudahnya Jentik Poket Pelanggan Dengan SMS (Siri 2)

Manusia dan teknologi semakin sukar dipisahkan.Siri Strategi SMS Marketing
Teknologi yang berkait rapat dengan telekomunikasi berfungsi seperti ‘kekasih sejati’.
Tidak mudah berenggang daripada tangan si pengguna.
Pemilik telefon bimbit lebih ramai daripada pemilik berus gigi di dunia ini adalah antara fakta tambahan, yang tidak boleh disangkal dan agak kelakar bunyinya.
Satu kajian yang dijalankan di tanah Amerika menyatakan bahawa, purata seseorang memeriksa telefon bimbit mereka adalah sebanyak 150 kali sehari.
Fakta ini diperkukuhkan lagi melalui penemuan berikut. Seseorang akan sentiasa bersedia untuk memegang telefon bimbit mereka dalam tempoh 14 jam sehari.
Rumusan daripada pengumpulan semua fakta ini menjelaskan seperkara.
Telefon bimbit (tidak kira peranti smartphone atau sebagainya) merupakan sebuah teknologi berbentuk ‘pandemik sihat’ kepada para peniaga.

(Sambungan Siri 1) Guna-Guna Jentik Minat Pelanggan

#4 – Jimat-Jimat Dahulu, Senang Muncul Kemudian
Siapa tidak mahu lakukan blasting SMS secara menyeluruh?
Sesiapapun akan teruja untuk melakukannya. Lebih-lebih lagi yang baru mahu mulakan pemasaran SMS ini.
Nanti dahulu.
Perkasakan lagi keberkesanan guna-guna ini dengan mengadakan satu pelan ringkas.
Tubuhkan satu pelan ujian ringkas untuk uji keberkesanan SMS.
Lakukan secara berperingkat dan kaji respon para prospek, seperti balasan SMS atau panggilan daripada mereka.
Jadikan ia sebagai petunjuk keberkesanan ayat SMS yang dirangka untuk pelanggan.
Selepas mengenalpasti tahap keberkesanan SMS yang digunakan, baru buat blasting dengan kuantiti yang banyak.
Kos SMS mungkin tidak terlalu besar, tetapi rugi jika potensi SMS tidak digunakan sebaik mungkin.
Juga, pastikan perniagaan kita bersedia dengan ombak pelanggan yang bakal datang.
#5 – Buat Pelanggan ‘Panas’
Mahu pelanggan terus ke kedai kita? Mahu mereka meributkan inbox SMS, atau melayan lambakan panggilan telefon daripada mereka?
Siapa tak mahu bukan?
Pelanggan perlukan arahan yang jelas, penerangan yang jitu serta ringkas.
Jika sedang melakukan promosi, nyatakan tarikh akhir promosi dengan jelas dan nyatakan proses menggunakan promosi yang berlansung dengan lengkap.
Bahan hubungan seperti nombor telefon dan alamat emel, jadikan prioriti untuk diselitkan pada akhir ayat SMS yang dihantar kepada pelanggan.
Elemen seperti 5W 1H (How? When? Where? Who? What?) boleh diaplikasi bagi melincirkan tindak balas pelanggan kepada perniagaan kita.
Terangkan apa yang pelanggan perlu tahu dan bagaimana untuk melakukannya dengan jelas.
Terang dan lurus, tiada bengkang-bengkok.

Belajar Pukau Pelanggan Melalui SMS

Pakej audio Strategi SMS Jualan 7 Angka merupakan audio ilmu bagi membantu peniaga memanipulasi SMS untuk:
  1. Lonjakkan prestasi jualan servis atau produk menerusi Strategi SMS yang terbukti berkesan.
  2. Belajar menulis skrip SMS yang pelanggan suka, juga untuk dapatkan respon segera daripada mereka dan buat mereka seronok membeli.
  3. Meraikan keyakinan pelanggan serta merta kepada perniagaan kita dan mudah berikan duit mereka apabila berurusan menerusi SMS.
Audio ini telah membantu pengamalnya untuk hasilkan nilai jualan lebih RM1 juta.
Tingkatkan sales berkali-ganda dengan teknik yang berkesan.
“Dalam masa 5 tahun dari sekarang, pemasaran SMS akan membantu pemilik bisnes di seluruh dunia, untuk memberikan pulangan sebanyak bilion ringgit.” – Juniper Research.

 sumber; http://writetowealth.my/pemasaran-sms-marketing-siri-2

No comments:

Post a Comment