Sunday, 9 February 2014

Mudahnya Jentik Poket Pelanggan Dengan SMS (Siri Akhir)



Mudahnya Jentik Poket Pelanggan Dengan SMS (Siri Akhir)

Siri Strategi SMS MarketingPemasaran SMS semakin dijulang tinggi oleh para peniaga kontemporari.
Ini kerana ia adalah sejenis pemasaran yang tidak memerlukan kos yang tinggi.
Ia juga lebih efektif dalam menawan perhatian pelanggan secara total.
Kajian di Amerika Syarikat membuktikan lebih 6.4 billion SMS dihantar dalam masa 24 jam.
Sebanyak 174 juta orang di Amerika Syarikat menggunakan sistem SMS setiap hari.
Keputusan kajian ini membuktikan bahawa pasaran penggunaan SMS adalah elok untuk ‘dicerobohi’ oleh para peniaga.
Adalah tidak normal jika peluang dibazirkan begitu sahaja.

(Sambungan Siri 3) Teknik Guna SMS Jampi Pelanggan

#8 – Kaji Hari ‘Impak Maksima’ Pelanggan
Ada hari yang pelanggan sangat suka lihat SMS kita.
Ada hari, pelanggan akan ingat akan siapa gerangan yang menghantar SMS tersebut. Bahkan, berkali-kali mereka akan lihat SMS tersebut.
Hari apa ya?
Ia adalah hari jadi para pelanggan kita.
Peniaga selalu guna hari istimewa ini bagi menarik perhatian pelanggan secara langsung.
Peniaga boleh hantar SMS sehari atau 3 hari sebelum hari jadi mereka.
Contoh: Hantar SMS promosi hari jadi istimewa pada 29, 30 atau 31 Disember jika hari jadi pelanggan jatuh pada Januari tahun hadapan.
Jadi entiti pertama yang meraikan hari jadi mereka.
Antara contoh promosi yang boleh dijalankan untuk hari istimewa pelanggan ialah beli satu percuma satu, diskaun istimewa bagi pemebelian produk, pemberian hadiah misteri dan sebagainya.
Beritahu secara jelas akan tarikh akhir promosi yang dijalankan bagi mengelakkan sebarang masalah.
Pelanggan juga seorang yang sibuk dalam menguruskan kehidupan seharian mereka.
#9 – Lubuk Emas Musim Perayaan
Gandakan jualan pada setiap musim perayaan yang berlansung.
Setiap musim perayaan mempunyai kadar peratus kemungkinan positif yang tinggi.
Tidak perlu percaya pada kata-kata negatif orang lain. Jika kita sendiri ambil tindakan, ia bakal membawa pulangan berganda.
Pelanggan biasanya mempunyai mood baik pada musim perayaan.
Jadi, ambil peluang ini untuk jana jualan.
Rangka teks ucapan ringkas bagi meraikan perayaan mereka.
Kemudian, kongsi promosi yang dijalankan kepada mereka.
Tindakan ini merupakan peluang untuk memanjatkan jualan, juga mengukuhkan hubungan antara pelanggan dan peniaga.

Pukau Pelanggan Dengan Mudah Menerusi SMS

Pakej audio Strategi SMS Jualan 7 Angka merupakan audio ilmu bagi membantu peniaga memanipulasi SMS untuk:
  1. Lonjakkan prestasi jualan servis atau produk menerusi Strategi SMS yang terbukti berkesan.
  2. Belajar menulis skrip SMS yang pelanggan suka, juga untuk dapatkan respon segera daripada mereka dan buat mereka seronok membeli.
  3. Meraikan keyakinan pelanggan serta merta kepada perniagaan kita dan mudah berikan duit mereka apabila berurusan menerusi SMS.
Audio ini telah membantu pengamalnya untuk hasilkan nilai jualan lebih RM1 juta.
Tingkatkan sales berkali-ganda dengan teknik yang berkesan.
“Dalam masa 5 tahun dari sekarang, pemasaran SMS akan membantu pemilik bisnes di seluruh dunia, untuk memberikan pulangan sebanyak bilion ringgit.” – Juniper Research.

sumber;   http://writetowealth.my/teknik-sms-marketing-siri-akhir

No comments:

Post a Comment